1. Home
  2. /
  3. News
  4. /
  5. Blog
  6. /
  7. Jak si připravit domácí...

Jak si připravit domácí kancelář

autor: | Led 22, 2022 | Blog | 0 komentářů

Je doba, kdy mnoho pracovních odvětví umožňuje home office, neboli práci z domova. Zaměstnanci mají například jeden den v týdnu možnost si tento „domácí pracovní den“ vybrat, jsou však i pracovní pozice, které nabízejí pouze práci z domova. Nejčastěji se jedná o IT služby, marketing, reklamu, propagaci, ale dnešní doba a technologie umožňuje stále více pracovním oblastem přejít alespoň částečně na práci z domova. Jak si zařídit domácí kancelář a být stejně efektivní doma jako v pracovní kanceláři? V dnešním článku se dozvíte pár tipů a inspirací.

 

Jak efektivně pracovat z domova

Spousta zaměstnanců (nebo také OSVČ) možnost práce z domova uvítá s otevřenou náručí, nabízí mnoho výhod a benefitů, ovšem je také úskalí, které může nést nižší pracovní produktivitu a efektivitu. Práce z domova vyžaduje především disciplínu, kterou můžeme podpořit pár kroky. O jaké kroky se jedná? Každý večer si napište seznam věcí a úkolů na den následující, takzvaný „to do list“. Druhý den ráno, ihned po příchodu „do kanceláře“, máte jasno v tom, čím začít a čemu věnovat svůj čas. Svůj to do list můžete rozdělit podle důležitosti a naléhavosti a každý den poté můžete s těmi nejtěžšími a nejdůležitějšími úkoly a postupným plněním, odškrtáváním splněných úkolů se Vaše efektivita naplní a brzy budete mít hotovo. Psaní a odškrtávání úkolů má také psychologický efekt, při kterém máte radost z odvedené práce.

 

Domácí kancelář

Ne každý má prostor na samostatnou místnost, kterou využije k pracovní kanceláři, každý má však alespoň pracovní stůl (nebo stůl pracovnímu podobný), na které vykonává své pracovní úkony. Pro zlepšení produktivity je vhodné si příjemně zařídit pracovní prostředí, proto si svůj kancelářský stůl udržujte v čistotě, k práci si uvařte šálek dobré kávy či čaje, zapněte si svou oblíbenou hudbu a nenechte se nikým rušit (konkrétně pokud sdílíte domácnost s více lidmi, je důležité ostatní členy upozornit na Vaši „pracovní dobu“).

 

A jaké výhody práce z domova nabízí?

Home office nabízí mnoho výhod, kterých můžeme čerpat. Mezi hlavní výhody patří úspora času při cestování do práce (nyní stačí pouze vstát z postele a dojít pár metrů do kancelářské židle) a s tím také úspora peněz za cestovní výdaje (nafta, benzín, hromadná doprava apod.). Další výhodou je větší pohodlí, možnost vlastního stravování a dokonce stravování přímo v pracovní době bez nutnosti využití obědových a svačinových pauz. Často si také v rámci home officu můžeme lehce uzpůsobit pracovní dobu.

 

A jaké nevýhody home office přináší?

Mezi nevýhody patří již dříve zmíněná nutná obrovská disciplína. Mezi další nevýhodu patří odloučení od ostatních kolegů, nadřízených, podřízených a nutnost vše řešit online. Mnoho lidí se také hůře soustředí v domácím prostředí a jsou raději v kanceláři.

 

Home office nabízí mnoho výhod a také pár negativních stránek, je důležité zůstat stejně efektivní a plně soustředění i v domácím prostředí. Stále více a více povolání přichází s nabídkami home officu (až na řemeslníky, ti na práci z domova nepřejdou – doufejme). Pokud jste příznivci práce z domova, hledejte v takových pracovních oblastech, které Vám tuhle možnost nabídnou.

Comments

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Related posts

404 - Nenalezeno

Nenašli jsme nic, co by odpovídalo vašemu hledání. Zkuste upřesnit hledání nebo využijte hlavní menu k navigaci na webu.

X
GDPR Cookie Consent with Real Cookie Banner